ЗАХИСТ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ У БУДІВЕЛЬНІЙ СФЕРІ
Як діяти споживачеві, якщо ремонтні роботи були виконані неякісно? Чи якщо Ви купили житло, яке має суттєві недоліки? Або якщо виконавці відмовляються здійснювати будівельні замовлення в обумовлений строк? Які права має кожен споживач у таких та подібних ситуаціях?
На жаль, сьогодні досить часто звичайним споживачам доводиться стикатися з такими труднощами у відносинах із виробниками, продавцями чи виконавцями у будівельній сфері. Втім, далеко не кожен знає як діяти у таких ситуаціях, адже розібратися в заплутаному законодавстві та неоднозначній судовій практиці, прогалинах та проблемних аспектах дійсно нелегко.
Пам’ятайте: якщо Ви замовляєте будівництво за свій кошт, або ж купуєте ремонтні послуги, ви виступаєте у цих відносинах як споживач, а отже на вас поширюються всі гарантії та права, передбачені Законом України «Про захист прав споживачів»:
-
У разі, якщо ви виявили недоліки у проведених будівельних/ремонтних роботах:
Ви як споживач маєте право на свій вибір вимагати на свій розсуд:
а) безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі у розумний строк,
б) повторного виконання даної роботи;
в) відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);
г) відшкодування завданих збитків, якщо усунення недоліків здійснюється вашими силами, чи з залученням третіх осіб;
д) якщо виявлений недолік істотний, можна вимагати навіть розірвання договору та відшкодування збитків.
- У разі, якщо виконавець своєчасно не приступив до виконання зобов'язань за договором або виконує роботу так повільно, що закінчити її у визначений строк стає неможливим:
Ви маєте право відмовитися від договору про виконання робіт і вимагати відшкодування збитків.
Втім, потрібно пам’ятати, що згідно із Законом, споживач має право розірвати договір лише стосовно частини робіт у випадку, якщо виконавець уже на цей момент зробив понад 70% загального обсягу робіт.
-
У разі, коли виконавець не може виконати роботу згідно з договором:
Як споживач, ви маєте право на відшкодування пені у розмірі 3% вартості роботи за кожний день прострочення. При цьому, якщо вартість роботи не визначено, виконавець сплачує споживачеві неустойку в розмірі 3% загальної вартості замовлення.
Варто зазначити також, що сплата виконавцем неустойки (пені), встановленої в разі невиконання, прострочення виконання або іншого неналежного виконання зобов'язання, не звільняє його від виконання зобов'язання в натурі.
- У разі, якщо під час виконання робіт (надання послуг) виникає необхідність у додаткових роботах (послугах), що не були передбачені умовами договору:
Пам’ятайте, що у таких випадках виконавець зобов'язаний одержати від вас дозвіл на виконання таких робіт. Будь-які додаткові роботи без вашої згоди не створюють для вас жодних зобов'язань щодо їх оплати.
Як можна побачити, чинне законодавство дійсно передбачає цілий спектр гарантій забезпечення прав споживачів. У будь-якому з вищенаведених випадків ви можете і маєте великі шанси відновити порушене право та відшкодувати заподіяну шкоду.
У нашому юридичному центрі адвокати із захисту прав споживачів допоможуть Вам на всіх стадіях даного процесу. В разі виникнення питань та для отримання консультації звертайтесь за номером телефону або пишіть свої запитання просто зараз в ЧАТ!